Incassobureaus – Wat te verwachten van een incassobureau

incassobureau

Incassobureaus – Wat te verwachten van een incassobureau

Als uw klant niet betaalt, heeft u een strategie nodig om hem weer op het goede spoor te krijgen. Die strategie kan het verzenden van achterstallige waarschuwingen en herinneringen omvatten, evenals een sommatiebrief. Maar als die inspanningen in dovemansoren vallen, is het tijd om te overwegen de klant naar incasso's te sturen.

Incassobureaus kunnen interne teams zijn binnen het bedrijf van een schuldeiser, of het kunnen externe incassobureaus zijn die de rekeningen en schulden van de oorspronkelijke geldschieter kopen voor een percentage van wat ze incasseren. Dit komt het meest voor in een situatie waarin de oorspronkelijke schuldeiser wanhopig geld nodig heeft en niet kan wachten tot er incasso's plaatsvinden.

Behoud de waardigheid van uw klanten wanneer u probeert hun schulden te innen

Incassobureaus mogen u onder druk zetten om te betalen, maar ze mogen geen bedreigingen of godslastering gebruiken. Ze kunnen ook uw schuld niet bekendmaken en ze kunnen niet liegen of valse beweringen doen over uw persoonlijke veiligheid.

Rapportages moeten volledig up-to-date zijn

Bij het incasseren van vorderingen dient een incassobureau altijd onberispelijke rapporten bij te houden over elke klant waarmee ze werken Incassobureau met fatsoen en respect. Deze rapporten moeten details bevatten zoals wie het bureau is, wat voor soort schuld ze proberen te innen, het aantal gemaakte bezoeken en welk resultaat is bereikt, evenals een uitsplitsing van het percentage van de betaalde en in behandeling zijnde schulden.

Zo krijgt u een goed beeld van hoe effectief het incassobureau te werk gaat en welke tactieken zij gebruiken om schulden te innen. Het stelt u ook in staat om hun prestaties in de loop van de tijd te evalueren en te zien hoe ze verbeteren.

Klik door naar de website: HFM Incasso